Vælg en side

Har du ramt en mur i forhold til, hvor meget du kan give dig, når du træner ved pull up baren, kan du heldigvis selv gøre meget for at booste din træning. Det kan for eksempel være at tilføre proteinpulver til din morgenmad, at sove mere og at droppe alkohol.

Når du først lige begynder at træne på din pull up bar, vil du sikkert hurtigt kunne mærke, at din form forbedrer sig. Du kan tydeligt mærke, at det i løbet af kort tid bliver langt nemmere for dig at træne på den, og du begynder at kunne mærke dine muskler tydeligere. Særligt hvis du ikke har trænet tidligere.

Efter noget tid kan det dog ske, at du føler, at du rammer en mur, hvor der ikke sker mere med din træning. Du kan simpelthen ikke få mere ud af din krop, føler du. Heldigvis findes der mange måder, hvorpå du kan booste din træning. Vi kommer ind på tre af dem her.

Tilføj ekstra protein til maden med proteinpulver

For at opbygge og vedligeholde muskler har din krop brug for masser af protein. Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at din krop hele tiden har masser af protein til rådighed. Særligt morgenmaden kan dog være svært at gøre proteinrig nok i forhold til, hvad din krop har brug for.

Hvis du ikke har noget imod at spise en masse kød og fisk om morgenen, kan du selvfølgelig gøre det. Men hvis du hører til dem, der foretrækker en sød morgenmad, kan du have brug for ekstra hjælp. Det kan du få fra proteinpulver. Med det kan du skabe en proteinrig smoothie, lækre pandekager eller komme det i din yoghurt. På den måde får din krop stadig masser af protein.

Vil du spare penge, når du køber proteinpulver, kan du bruge denne MyProtein henvisningskode.

Få nok søvn

Et andet parameter, som du meget nemt kan skrue på, men som virkelig er vigtigt, hvis du gerne vil kunne yde mere i din træning på pull up baren, er, at du får nok søvn. Under søvnen restituerer din krop, så du har mulighed for at yde mere, når du træner igen.

Måske føler du ikke, at du har tid til at sove flere timer længere. Det er heller ikke sikkert, at det er det, der er brug for. I mange tilfælde kan det nemlig være nok, at du tager en powernap på 15-20 minutter. Det bedste er, at du gør det 1-2 timer, efter du har trænet, da du så virkelig hjælper din krop med at restituere.

Skru ned for dit alkoholforbrug

Drikker du mere end to genstande på en gang, nedsætter det din krops evne til at restituere efter træning. Når du gerne vil se gode resultater ved pull up baren, er det derfor værd for dig at tænke over, hvor meget alkohol du drikker.

Der er altså flere ting, du meget nemt selv kan gøre for at booste din træning. På den måde kan du i løbet af kort tid se langt bedre resultater ved pull up baren.